Porast tovora po Evropi: Okrevanje ob koncu leta 2020
9 % več vnosov tovora kot v prejšnjem četrtletju – s covidom-19 zaznamovano leto 2020 se je končalo s porastom. Popolnoma neobičajno za zadnje mesece v letu je transportni barometer podjetja TIMOCOM zabeležil rekordno število vnesenih tovorov v 44 evropskih državah. Število prevozov tovora se je od novembra do decembra povečalo za 1,5 milijona ali 18 %.
Spremljajte dogajanje na prevozniškem trgu v živo s transportnim barometrom podjetja TIMOCOM:
Brezplačen prenos za operacijski sistem iOS
Brezplačen prenos za operacijski sistem Android
Leto 2020 se je zaključilo z močnim zadnjim četrtletjem
Zadnje četrtletje leta 2020 je potrdilo pozitiven razvoj ponudb tovora, ki se je začel septembra 2020. Leto 2020 se je zaključilo s 53-odstotnim porastom vnesenih ponudb tovora v primerjavi z zadnjim četrtletjem leta 2019. Po septembru je število vnosov tovora tudi oktobra preseglo 10 milijonov. Poleg tega smo bili v mesecih od oktobra do decembra 2020 na splošno priča povečanju v višini 43 %, 47 % in 76 % v primerjavi z istimi meseci leto pred tem.
Izredno pozitivno je bilo npr. povečanje uvoza iz Avstrije v Nemčijo, kjer smo bili priča povprečnemu porastu v višini 175 % v primerjavi z zadnjim četrtletjem leta 2019. Novembru (+235 %) sta sledila oktober s 114 % in december s 175 %.
Različne faze omejitev gibanja zaradi pandemije so pomenile odločilno spodbudo za učinke okrevanja skozi leto. Medtem ko se na primer število ponudb tovora za prevoze iz Nemčije v Francijo aprila in maja 2020 zmanjšalo za 84 % in 67 % v primerjavi z letom 2019, se je po odpravi strogih omejitev gibanja v mesecu maju število ponudb tovora junija znova povečalo. Zgolj v tem obdobju leta 2020 se je povpraševanje povečalo za 16 %. Če pogledamo celo leto, se je število vnosov tovora kot rezultat sproščenih ali napovedanih omejitev v primerjavi z letom 2019 povečalo za 8 %.
Transportni barometer je zabeležil podobna nihanja pri vnosu ponudb tovora iz Italije v Nemčijo. Po tem ko je Italijo prizadel prvi val, si je trgovanje med obema državama v drugi polovici leta znova opomoglo. Izgube v drugem četrtletju je bilo mogoče nadoknaditi s 58-odstotnim povečanjem oktobra, 128-odstotnim novembra in 139-odstotnim% decembra.
Romunija na repu
Za razliko od trendov v preostalih delih Evrope se trgovanje med Nemčijo in Romunijo v zadnjem četrtletju ni toliko povečalo, da bi bilo mogoče nadoknaditi zamujeno. Čeprav se je število ponudb tovora povečalo, je bilo na splošno še vedno nižje od ravni v primerljivih mesecih leta 2019; tako je bilo oktobra nižje za 40 %, novembra za 42 % in decembra za 10 %.
Kar zadeva relacijo iz Poljske v Romunijo, pa se je trend naraščanja ob koncu leta 2020 celo popolnoma obrnil: Oktobra je bil zabeležen 35-odstotni, novembra 15-odstotni in decembra 32-odstotni padec števila vnosov tovora.
Pandemija je poživila nemški notranji promet
V zadnjih treh mesecih leta 2020 se je nemški notranji promet povečal za 9 % v primerjavi s prejšnjim četrtletjem in celo za 62 % v primerjavi z istim četrtletjem leta 2019. Močno povečanje števila vnosov tovora decembra (+38 %) je popolnoma izenačilo razmeroma šibek november (-38 %). Zakaj je bil razmeroma šibek? Zato, ker je bil tudi november 2020 nenavadno bogat s tovorom. Isti mesec leta 2019 je prehitel za 47 %, oktober za 53 % in december za 89 %. Tradicionalno šibkejši mesec december 2020 je tako po število vnosov tovora za 1 % prehitel celo najmočnejši mesec preteklega leta (september 2019). V tem trenutku se učinki pandemije kažejo v spremenjenem vedenju potrošnikov, pa tudi v proizvodnji in trgovini. Tendenca nabave surovin in končnih izdelkov v lokalnem območju in izkoriščanje krajših oskrbovalnih verig je bila očitna že pomladi leta 2020, zdaj pa je bila dokončno potrjena.
Po brexitu: Negotovosti upočasnjujejo pretok blaga
Zagon, ki ga je prineslo hrčkanje z namenom kopičenja zalog v skladiščih v Veliki Britaniji, pojenja. V zadnjih mesecih, tik pred dokončnim brexitom na božični večer leta 2020, so si uporabniki iz Velike Britanije zagotovili še zadnje zaloge. Zaloge, ki naj bi po navedbah nemškega združenja za špedicijo in logistiko v poročilu DVZ »Brexit: Kot zatišje pred nevihto«, verjetno zadostovale za še dva do tri tedne. Zaradi tega v transportnem barometru podjetja TIMOCOM še ni bilo mogoče zaznati neposrednega vpliva na razvoj ponudb tovora. Po podatkih že omenjenega poročila časopisa Deutsche Verkehrs-Zeitung (DVZ) z dne 11. januarja 2021 je na primer podjetje Dachser, ki ga zastopa Jens Lengefeld, Head of Partner, Hub & Traffic Organization, »situacijo ob koncu leta doživelo precej mirno.«
V poročilu so kontinentalna evropska podjetja, kot so npr. Flash Europe International, Baiersdorf in BASF, negotovosti glede carinskih predpisov opredelila kot enega od največjih izzivov. Kot je dejal predstavnik podjetja BASF »poteka carinjenje brez težav«, vendar je treba to obravnavati le kot trenutno situacijo. Na povečane administrativne in s tem časovne težave zaradi strožjega nadzora in novega načina dokumentiranja, zlasti na področju živil in kemikalij, se ponudniki storitev odzivajo različno. Ob tem potekajo razprave o povečanju števila zaposlenih zgolj za prevoze v Združenem Kraljestvu, pa tudi o zmanjšanju izvoza na britanski otok.
Kako zelo bo brexit vplival na odnose z Veliko Britanijo in Irsko – vse to bo zabeležil transportni barometer. Brezplačno si prenesite transportni barometer na svojo mobilno napravo in vsakodnevno spremljajte potek dogodkov: