Kako lahko vaše podjetje profitira od naraščajoče spletne prodaje?
Identifikacija prodajnih področij, integracija logističnih IT-rešitev, optimizacija dobavnih verig
23-odstotna rast v samo 12 mesecih: 2020 je bilo leto spletne prodaje. Z 72,8 milijardami evrov prihodkov samo v Nemčiji je e-prodaja iz te pandemije izšla kot pravi zmagovalec. Predvsem stacionarna prodaja, ki je bila do nedavnega navajena, kupce o izdelkih prepričevati na kraju samem, se sooča z novimi logističnimi izzivi, da bi ostala konkurenčna.
Pri tem je bila rast prihodkov v e-prodaji že pred pandemijo zaradi virusa COVID-19 zelo hitra. 2015 je bil digitalni promet B2C v Nemčiji še pod 40 milijardami evrov, leta 2020 pa je znašal že skoraj 80 milijard. Zapiranja v maloprodaji zaradi korone so še dodatno pospešila izjemen razvoj preteklih let. Raziskovalci trenda pri IFH Köln so do leta 2024 napovedali dobrih 120 do 140 milijard evrov na leto. Tej eksponentni rasti pa mora ustrezati tudi logistika na zgornjem ali spodnjem delu oskrbovalne verige. Pri podjetjih s področja proizvodnje in trgovine bi moral razvoj trga voditi do učinkov skaliranja in ne do zloma dobavnih verig. Vendar pa so za to potrebne nekatere osnovne prilagoditve.
Za brezhibno odvijanje naročil se v proizvodnji in trgovini pogosto zanašajo na podjetja, ki ne prevažajo samo najrazličnejšega blaga, ampak zagotavljajo tudi pozitivna izkušnje ob nakupu vse do dostave blaga prejemniku. Sem sodijo npr. sledljivost tovornih vozil ter hitra in pravočasna dostava. Ponudniki logističnih IT-storitev lahko poenostavijo iskanje tovrstnih podjetij. V sistemu pametne logistike podjetja TIMOCOM lahko npr. proizvajalci in prodajalci vzpostavijo neposredni stik z ustreznimi ponudniki transportnih storitev. Tukaj svoje blago za izpolnitev naročila, torej prevoza, predajo v roke strokovnjakom.
Izkoriščanje potencialov e-prodaje, zagotovitev dobavnih verig
V vedno bolj digitalnem in globaliziranem svetu so brezhibni pretoki blaga bistvena konkurenčna prednost. Naslednja tri prodajna področja določajo impulze, kako izkoristiti potenciale iz e-prodaje in zagotoviti delujoče dobavne verige.
Podatki, pomembni za uspeh: pridobivati, analizirati, strateško uporabiti
Da bi lahko zagotovili tako učinkovitost kot tudi zanesljivost lastnih dobavnih verig, je treba ob upoštevanju GDPR tako za vedenje nabave kot tudi o strankah samih zajemati in analizirati podatke. Tako je mogoče z modeli »Prediction« in »Prescription« pridobiti npr. naslednje rezultate:
- zmanjšanje zalog blaga, optimizirati razpoložljivost;
- v načrtovanje vključiti pomanjkanje skladiščnega prostora zaradi sezonskih nihanj;
- izboljšati dobavne verige z realističnim izračunom ETA (izračun predvidenega časa prihoda).
V logistični panogi že uveljavljen instrument za oceno razmerja med količino tovora in razpoložljivega skladiščnega prostora v Evropi je npr. Transportni barometer podjetja TIMOCOM.
Izkušnja ene izmed strank: Pozitivne izkušnje ob nakupu zavoljo logističnih storitev
Dandanes stranke želijo, da jih prepričamo o še marsikaterih drugih vidikih in ne samo o kakovosti izdelka. Dejansko se lahko lastna logistika smatra kot konkurenčna prednost za podjetja s področja proizvodnje in trgovine. Občutno dodano vrednost na področju logističnih storitev lahko ustvarijo npr. dosegljivost, transparentnost, hitrost in vidnost. Kako lahko te storitve poskrbijo za dolgoročna partnerstva in večjo povezanost s strankami si lahko preberete v članku v blogu »Pet nasvetov: Tako lahko logistika v proizvodnih in trgovskih podjetjih postane konkurenčna prednost«.
Pomembneje kot kadarkoli prej: upravljanje tveganj v dobavni verigi
Zunanji vplivi, kot je COVID-19 ali havarija v Sueškem prekopu, lahko nepredvideno pretresejo dobavne verige. Hkrati pa na logistični trg prodirajo trenutno tradicionalno stacionarni trgovci. Posledica: pomanjkanje tovornega prostora in skladiščnih kapacitet. Odpornost lastnih dobavnih verig na zunanja tveganja je vedno pomembnejša. Na temo "Supply Chain Risk Management" je ponudnik IT-logističnih storitev TIMOCOM objavil belo knjigo. V njej so informacije in napotki o sestavi odpornih dobavnih verig za podjetja s področje proizvodnje in trgovine. Cilj: Fleksibilno reagirati na nepričakovano in hkrati izboljšati lastne logistične standarde.
Urejanje prodajnih področij: TIMOCOM podpira z digitalnimi logističnimi rešitvami
Sistem pametne logistike podjetja TIMOCOM predstavlja optimalno dopolnitev za proizvodna in trgovska podjetja, da lahko izkoristijo individualni potencial v spletnem poslovanju in dolgoročno profitirajo od razvoja. Aplikacije, kot je integrirana borza skladišč ali borza prevozov, pomagajo zagotoviti lastne dobavne verige in tudi v času vrhuncev ostati agilen. Aplikacija Tracking pri tem pomaga zadovoljiti vedno večje zahteve strank glede pravočasnosti dostav in storitev. Transportni barometer uporabnikom omogoča koristne vpoglede v trg, da lahko sprejmejo logistične odločitve na osnovi razpoložljivih podatkov. Kdor se redno informira, lahko predvidi sezonska nihanja in pravočasno prepozna ozka grla v oskrbi.
Za podjetja, ki že uporabljajo sistem podjetja TIMOCOM in istočasno tudi TMS, ERP ali sistem telematike, vmesniki podjetja TIMOCOM predstavljajo smiselno razširitev. Le-ti omogočajo hiter in brezhiben prenos podatkov med različnimi orodji. Uporabniki lahko pri tem opravljajo delo v svojem običajnem okolju, v katerega se integrirajo druge funkcije in ostale prednosti orodij.
Kako lahko podjetja z ozirom na vedno hitreje rastočo e-prodajo sedaj dolgoročno zagotavljajo svojo konkurenčnost?
Rešitev je v kombinaciji kritične presoje lastnega poslovanja v okviru prodajnih področij in uporaba digitalnih pripomočkov. V tem procesu TIMOCOM svojim strankam s področje proizvodnje in trgovine kot tudi prevozništva in logistike ne stoji ob strani zgolj s svojim sistemom, ki jim pomaga utrjevati pot, ampak tudi z nasveti.
Obstaja tudi možnost, da se obsežen sistem štiri tedne brezplačno testira in uporabi v živo: