Logistika 18.03.2021
4

Pet nasvetov: Tako lahko logistika v proizvodnih in trgovskih podjetjih postane konkurenčna prednost

Večja zvestoba strank in večja prodaja s pomočjo logističnih storitev

S pomočjo petih nasvetov preoblikujte logistiko v obljubo o izvedeni storitvi

Številna proizvodna in trgovska podjetja logistiko še vedno vidijo kot nujno zlo v ciklusu produktov. Tisti, ki pa jo vidijo kot obljubo izvedene storitve, lahko dolgoročno izstopajo iz konkurence.

Če proizvodna in trgovska podjetja logistiko uporabljajo učinkovito, jim pomaga izpolniti dobavne zaveze, ki so jih dala svojim strankam, in pri njihovi uveljavitvi kot zanesljiv partner. Ta sprememba paradigme je že prisotna v svetu potrošniškega blaga in je postala več kot očitna s pojavom »odpakiranja« (unboxing): Proces inteligentne, trajnostne dostave in brezstresne embalaže je že dolgo del pozitivnega vtisa blagovne znamke. Logistika ima kot del učinkovite oskrbovalne verige tudi potencial spremeniti celotne industrije in celo vzpostavljene vzorce pri nakupnem vedenju. Razlogi so očitni: Priročnost, izbira in hitrost so za stranke vedno pomembnejše.

Želite optimizirati svoje prevozniške procese in s tem povečati svojo konkurenčnost? Pri tem vam bo pomagala naša bela knjiga:

Spremenite logistične storitve v konkurenčne prednosti!

Logistika – obljuba o izvedeni storitvi

S širitvijo e-poslovanja v sektorju potrošniškega blaga so nastala podjetja z novimi oskrbovalnimi verigami, ki še dodatno povečujejo pričakovanja strank glede ravni storitev. Trenutna primera sta npr. storitev za dostavo pijač »Flaschenpost« ali proizvajalec vzmetnic »Bett1.de«. Dve podjetji, ki zgolj s svojo obljubo o izvedeni logistični storitvi na glavo obračata celotni panogi. Kajti pri njih lahko stranke do minute natančno izvedo, kdaj bo blago dostavljeno in kdo ga bo dostavil, pa tudi kje se trenutno nahaja voznik – naročilo je enostavno, optimalno zapakirano in pravočasno dostavljeno. Uporabniški podatki, ki se pri tem zberejo, se nato uporabijo za optimizacijo procesov dostave in skladiščenja podjetja, saj je mogoče na podlagi empiričnih podatkov bolje načrtovati čas največjega povpraševanja, izdelke in količine. Oskrbovalne verige že dolgo časa niso zgolj stroškovni centri. Mogoče jih je vključiti tudi v strategije blagovnih znamk kot cilje, saj so prilagodljive in se lahko dinamično prilagajajo spremembam na trgu.

Izpolnjevanje obljub, ohranitev strank, povečanje prodaje: Pet nasvetov

Običajno logistiko razumemo kot tržno usmerjeno, integrirano načrtovanje, oblikovanje, obdelavo in nadzor pretoka materialov in povezanih informacij. Če pa logistiko razumemo kot storitev in obljubo o gladkem poteku procesa, je pomembno, da karseda optimiziramo področja kakovosti, časa in stroškov v skladu z obljubo o izvedeni storitvi. Učinki so nato še posebej opazni na področju prodaje, zvestobe strank in pridobivanju novih strank.

Izhodišča za to predstavlja teh pet nasvetov:

  1. Dostopnost:
    Enostaven dostop strank do izdelka ali storitve je pogosto bistvenega pomena za uspeh. Trgovska podjetja lahko svojim strankam omogočijo, da to storijo v njihovih lastnih prodajalnah ali pri prodajnih partnerjih, ali pa prek spletnih prodajaln. Če trgovci in proizvajalci ob tem stavijo tudi na regionalnost, se dostopnost še dodatno poveča. Tako stranke hitreje pridejo do želenih izdelkov.
  2. Transparentnost:
    Tisti, ki zagotavlja vpoglede in relevantne osnovne informacije o skladiščenju, prevozu, stanju dostave , lahko ravna pravočasno. Z uporabo novih tehnologij ter z vzpostavljanjem transparentnosti si lahko zagotovimo zaupanje in zvestobo partnerjev ter strank. Poleg tega pa nam lahko te pomagajo tudi povečati učinkovitost procesov in storitev za vse vpletene.
  3. Poreklo blaga:
    Potrošniki so vse bolj osredotočeni na informacije o poreklu blaga. Trajnostnost vpliva na odločitve o nakupu – bodisi gre za trajnostno pridelavo, proizvodnjo, ki je varčna z viri, ogljično nevtralno špedicijo ali okolju prijazno embalažo. Oglaševanje teh značilnosti ali označevanje blaga z ustreznimi potrdili in certifikati je lahko strankam v pomoč pri iskanju takšnih izdelkov.
  4. Vidnost:
    Za proizvodna in trgovska podjetja je lahko logistika sama dodana vrednost storitve, ki je konkurenti ne ponujajo. Če je ta dodana vrednost omenjena v komunikaciji o prednostih v dejanski osnovni dejavnosti, kot v primeru podjetij »Flaschenpost« in »Bett1.de«, lahko to znatno prispeva k uspehu. Tako lahko postane postranska stvar, kot je logistika, argument za nakup, čeprav se stranke dejansko zanimajo za izdelek.
  5. Razlikovanje:
    Primer razlikovanja je ponujanje različnih dobavnih storitev po različnih cenah. Temu smo pogosto priča v spletnih prodajalnah s področja B2C. Na ta način lahko trgovci sočasno zadostijo različnim željam potrošnikov, od katerih nekateri najbolj cenijo hitro, drugi varno ali pa okolju prijazno dostavo. Pri tem se vedno bolj srečujejo zahteve glede kakovosti, ki jih postavljajo proizvodna in trgovska podjetja na eni ter končni uporabniki na drugi strani.

Ne glede na to, ali podjetja podpirajo svoje stranke pri obvladovanju kompleksnih logističnih procesov, ali želijo nadgraditi svojo logistiko z obljubo o izvedeni storitvi: Z digitalnimi izdelki in dodatnimi storitvami lahko svojim strankam ponudijo dodano vrednost. Odločilnega pomena je, da digitalni pomočniki pomagajo povečati učinkovitost, tj. pomagajo zmanjšati stroške in boljše upravljati vire.

Bela knjiga podjetja TIMOCOM zagotavlja dober pregled nad prevozniškim procesom kot delom oskrbovalne verige. Uporabite jo kot praktično temeljno delo, s katerim lahko ugotovite, na katerih mestih bi lahko nadgradili svojo prevozniško logistiko v korist svojim strankam.

Spremenite logistične storitve v konkurenčne prednosti!

Keywords:

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek