Kot da bi znova vrgli kocko: Tako deluje optimizacija procesov v logistiki
Opuščanje navad, sprememba mišljenja in procesov – kdo to rad počne? Čisto enostavno: Vsi, ki si želijo ostati prilagodljivi in konkurenčni. Kajti, spremembe vidijo kot priložnosti. V smislu logistike to pomeni: Učinkovita oskrbovalna veriga se ne konča pri izpolnitvi naročila. Vaša optimizacija procesov predstavlja dodatek k temu. Namen te je povečati učinkovitost, pa tudi zmanjšati stroške z upoštevanjem dveh bistvenih vplivnih dejavnikov:
- rastoča fleksibilnost,
- visoke zahteve glede storitev.
Optimizacija procesov s pomočjo digitalnih aplikacij
Do tega cilja vodi pet stopenj – od opredelitve kritičnih konkurenčnih procesov do vrednotenja. Smiselna dopolnitev tega cilja pa so digitalne rešitve, kot je sistem pametne logistike podjetja TIMOCOM in vmesniki za že obstoječe logistične sisteme. Zlasti proizvodnim in trgovskim podjetjem ponujajo tehnologije možnost, da vzpostavijo neposredno izmenjavo s podjetji iz prevozniške in logistične panoge, če v zelo kratkem času potrebujejo logistične storitve. Tako je mogoče npr. kratkotrajne vrhunce naročil zelo hitro obvladati in združiti več pošiljk v enem, cenovno ugodnem prevozu.
Združujte prevoze, poiščite fleksibilne ponudnike prevozniških storitev in digitalno pošiljajte naročila prevozov:
Optimizirajte svojo oskrbovalno verigo – s podjetjem TIMOCOM
Pet stopenj optimizacije procesov
Petstopenjski načrt prof. Horst-Tilo Beyerja pojasnjuje, kako pristopiti h kompleksni temi in spremeniti obstoječe procese. Na tej povezavi najdete poenostavljen povzetek:
- Opredelitev vplivnih dejavnikov
- Tukaj lahko najdete odgovore na naslednja vprašanja: Katera so bistvena prilagajanja za dobičkonosnost? Kako izrazita je trenutna usmerjenost k strankam? Katera merila uspešnosti storitev (npr. čas do trga, transparentnost, čas obdelave ali pretoka) so nujna za podjetje?
- Analiza dejanskih procesov
- Osvetljuje operativno in organizacijsko strukturo, določitev časa pretoka in dobavnih rokov ter stroške procesa s ciljem ustvariti procesni model, ki se odvija v podjetju. Osredotočiti se je mogoče na najpomembnejše osrednje procese in očitne šibke točke.
- Koncept ciljne strukture
- V tovrstni strukturi je predstavljena idealna predstava o npr. fleksibilnih procesih, ki so prilagojeni strukturi podjetja. Katere procese je mogoče optimizirati, poenostaviti ali odpraviti s pomočjo ciljno usmerjenih ukrepov? Kakšno dodano vrednost storitve je mogoče razviti in katera orodja, procesi ali vmesniki so za to potrebni?
- Izvedbeni ukrepi (za spremembe)
- Zunanje ali notranje izvajanje posameznih procesov je lahko sredstvo za dosego cilja. Z namenskimi vmesniki ali platformnimi strategijami je mogoče ustvariti dodane vrednosti lastne uspešnosti, ki prispevajo k cilju podjetja.
- Rezultati preverjanja (vrednotenja)
- V zadnji fazi se sprejeti ukrepi in njihovi učinki primerjajo z opredelitvijo cilja iz 1. faze. Odvisno od rezultata temu sledijo prilagoditve ali novo, ponovno izvajanje.
Optimizacija procesov v smislu logističnih storitev
Podjetjem, ki sodelujejo v oskrbovalni verigi, ponuja optimizacija procesov odlično priložnost za izboljšavo njihovih obljub o storitvah. Za udeležena podjetja so v ospredju zlasti kakovost, čas in stroški. Poleg preverjanja obstoječih internih procesov se obravnavajo tudi procesi med naslednjimi stranmi:
- podjetja in dobavitelji,
- podjetja in stranke,
- podjetja in
Podjetje TIMOCOM podpira optimizacijo oskrbovalne verige
Proizvodna in trgovska podjetja morajo biti zelo fleksibilna, da se lahko kadarkoli odzovejo na spreminjajoče se potrebe strank. Ravno pri tem je v pomoč podjetje TIMOCOM s svojim sistemom pametne logistike, saj omogoča, da pridružena podjetja zavestno preidejo z odzivanja na ukrepanje. Proizvajalci ali trgovci lahko po potrebi vzpostavijo neposreden stik s primernimi ponudniki logističnih storitev. O storitvi, ki jo potrebujejo, npr. kratkoročni prevozi presežka proizvodnje, se lahko hitro in individualno digitalno dogovorijo. Ponudbo podjetja TIMOCOM dopolnjujejo trije vmesniki
- Vmesnik Borza tovora
- Vmesnik Naročila prevozov
- Vmesnik Sledenje
Vmesniki TIMOCOM kot pomoč pri optimizaciji
Uspešna logistična podjetja so v preteklih letih veliko vlagala v informacijsko tehnologijo. To vključuje tudi aplikacije, usmerjene v storitve, ki ponujajo boljšo transparentnost o stanju dobave.
Tovrsten primer je predstavljen v zgodbi o uspehu stranke podjetja TIMOCOM, podjetja Quehenberger Logistics. Podjetje je vse tri vmesnike ponudnika IT-storitev vključilo v obstoječi sistem ERP ter v sisteme uporabljenih ponudnikov telematskih storitev. Rezultat tega sodelovanja niso zgolj optimizirani procesi, temveč tudi razširjena storitev.
Optimizacija procesov, zmanjševanje motenj v oskrbovalni verigi, širitev storitev
Petstopenjski načrt skupaj z rešitvami, kot so vmesniki, kaže: Optimizacija procesov ponuja priložnost za krepitev tako konkurenčnosti kot tudi rasti, saj omogoča prizadevanja za določeno povečanje vrednosti. V idealnem primeru obstaja podoba trenutne situacije, ki je čim bolj celovita in jo je mogoče preverite s pomočjo primerjalne analize, analize šibkih točk in izračuna stroškov procesov. Vsako podjetja, ki pozna svoje trenutno stanje, lahko preveri, ali bi mu digitalne aplikacije lahko pomagale doseči ciljno stanje.
Podjetjem, ki uporabljajo sistem TMS ali ERP skupaj s sistemom podjetja TIMOCOM, se izplača preveriti tri vmesnike, ki jih omogoča ponudnik IT-storitev TIMOCOM. Povezava različnih rešitev programske opreme lahko ustvari znatno dodano vrednost – za podjetje samo, pa tudi za njegove stranke.
Združujte prevoze, poiščite fleksibilne ponudnike prevozniških storitev in digitalno pošiljajte naročila prevozov:
Optimizirajte svojo oskrbovalno verigo – s podjetjem TIMOCOM