Ime špediterja je blagovna znamka
Obstajajo načini, kako najti dobre zaposlene in stranke!
Poznamo veliko pregovorov, ki se v prevozniški in logistični panogi še vedno uporabljajo, Na primer pregovora, da ima stranka vedno prav in da za učenje ni nikoli prepozno. Upoštevanje teh modrosti vsekakor pripomore k oblikovanju stabilnega položaja na trgu in prepoznavnosti blagovne znamke, ne glede na to, ali govorimo o podjetju ali posamezniku.
Najbolj zanesljiv kapital so lastne izkušnje
Przemysław Lasoń že 13 let dela na področju logistike in tako se je rodila tudi ideja o ustanovitvi lastnega podjetja z zelo zanimivim osebnim pristopom. Svoj načrt je udejanjil v začetku leta 2020, ko je ustanovil družinsko podjetje Simply Log, ki se celovito ukvarja s cestnim prevozom. Ni dolgo trajalo, ko se je znašel v izjemno težki situaciji: Pričel se je t. i. »lockdown« pandemije koronavirusa, hkrati pa so tekle debate na temo paketa mobilnosti, ki bi postavil celotno panogo na glavo. Kmalu se je izkazalo, da je bil to šele začetek vseh izzivov ...
Izziv: Kako zaživeti na trgu v neprijazni situaciji?
Podjetje Simply Log trenutno usmerja svojo pozornost v oblikovanje prepoznavne in zaupanja vredne blagovne znamke. Za to so potrebni izobraženi strokovnjaki in zagnani zaposleni, vendar pa njihovo iskanje ni najlažje. Kot pravi ustanovitelj podjetja, je napačno mišljenje, da je izkušenih kandidatov ali kandidatov, ki so se novih znanj pripravljeni učiti iz ničle, izjemno malo. Absolventi logistike niso pripravljeni na poklic špediterja, če pa že, so na to pripravljeni samo v teoriji. Tako je treba vložiti veliko truda za usposabljanje in oblikovanje mladih posameznikov, da so ustrezno pripravljeni na nove naloge – tako, da bodo delali v prid sebe in v prid podjetja, za katerega delajo.
»Ime je naša poslovna vizitka v panogi in veliko težje ga je spremeniti kot ime podjetja,« poudarja direktor podjetja Simply Log.
»Gre za izredno pomembno vodilo, sploh v času socialnih medijev, kjer je tvoje ime v rokah kritikov in kjer težko naletiš na pozitivno mnenje.«
Prva rešitev: Učenje ostaja vrlina
Zaposlovanje nekoliko olajšajo profili podjetja na Facebooku in Linkedlnu. Kandidati najprej pregledajo podjetja, šele nato jim pošljejo svoje življenjepise. Eno izmed bistvenih sestavin uspeha, kadar je govora o človeških virih, predstavlja neprestano učenje.
»Smo mlado podjetje, tako da se še učimo. Tudi jaz, kljub predhodnim izkušnjam v panogi,« zagotavlja Przemysław Lasoń. »Trditev, da že vse vemo in znamo, bi nas zelo hitro pogubila. Za veliko stvari na tem področju se lahko zahvalimo našim strankam: Nove stranke nas učijo novih stvari in zaradi njih se naše podjetje razvija.«
Kot vodja skrbi za neprestano usposabljanje lastnega kadra, pri čemer se posebej osredotoča na svoj imidž, s katerim se odraža njegova blagovna znamka. Temelj uspeha predstavljata zlasti zanesljivost in odzivnost – stranka mora prejeti resnične in aktualne povratne informacije, da ne izgubi zaupanja do osebe, ki ji zaupa svoj prevoz.
Zaradi želje po izpopolnjevanju znanja o logistiki tudi izven podjetja Simply Log izobražuje druge. Direktor podjetja tako izvaja predavanja za študente s tega področja na Tehnični univerzi v Białystoku. Poleg tega podjetje ponuja zunanja izobraževanja za podjetja s področja proizvodnje. Izobraževanja pa nimajo samo vsebinske vrednosti, ampak prinašajo tudi druge prednosti: Pomagajo pri vzpostavljanju poslovnih odnosov, širijo paleto storitev, omogočajo boljšo orientacijo v panogi in krepijo položaj podjetja na trgu.
Druga rešitev: Osredotočanje na stranko
Kako torej zgraditi blagovno znamko iz ničesar v trenutnih gospodarskih razmerah? Predvsem s trdim delom, ki zagotavlja zanesljivost.
»Najlepše v tej panogi je to, da kot podjetje ne obstajamo ločeno,« navdušeno pove Przemysław Lasoń. »Smo del ogromne verige, v kateri povezujemo tudi prevoznike in dobavitelje. Obe strani izredno spoštujemo in se trudimo negovati sodelovanje z njimi od samega začetka. Že s prvim naročilom začnemo plesti vezi s prevozniki z namenom dolgotrajnega medsebojnega sodelovanja. Na tak način oblikujemo medsebojne poslovne odnose. Ustvarjamo možnosti za razvoj, pa ne samo zase, ampak tudi za naše podizvajalce in stranke, ki se lahko pri nas izpopolnjujejo.«
O tem, da tak pristop deluje, priča dejstvo, da Simply Log pridobiva nove stranke v glavnem po priporočilu zadovoljnih podjetij. Przemysław Lasoń pove, da se uspeh skriva v zvestobi pregovoru, ki pravi, da ima stranka vedno prav, zato je treba narediti vse, da bo stranka zadovoljna. Kot trdi, v praksi to pomeni predvsem celovit pristop:
»Ne glede na to, kaj želi določena stranka prevažati, ji vedno skušamo zagotoviti prevoz, pa naj gre za poln tovornjak tovora ali pa samo dve paleti.«
Za navezovanje novih in hkrati trajnih poslovnih odnosov služi tudi borza prevozov:
»Sistema TIMOCOM ne uporabljamo samo za zbirne pošiljke tovora, ampak tudi kot orodje za vzpostavitev prvega stika s podizvajalcem. Tako oblikujemo podlago za kasnejše pogodbe oz. položimo temelje za dolgotrajno sodelovanje.«
»Med seboj poskušamo povezati preverjena podjetja, katerih poslovanje temelji na zaupanju in učinkoviti izvedbi naročil. Zaradi tega lahko naše stranke lažje in varneje sklepajo dolgoročne pogodbe,« razlaga Łukasz Budek, Account Manager v podjetju TIMOCOM. Prednosti dolgoročnega sodelovanja so zlasti zmanjšanje tveganja prekinitve dobavne verige, izmenjava izkušenj in povečanje zadovoljstva strank zaradi višje kakovosti storitve. Poleg tega tako sodelovanje zagotavlja stabilnost podjetij na prevozniškem trgu, ki je vedno poln izzivov. Zaradi tega se lahko mlada podjetja bistveno hitreje razvijajo, kar se odlično odraža tudi v podjetju Simply Log.
Prihodnost z glavo v oblakih?
Przemysław Lasoń izhaja iz predpostavke, da prihodnost ni gotova, zato je potrebno spremljati situacijo v panogi in se hitro odzivati na spremembe. V tem tonu pojasni zadevo s paketom mobilnosti, z njim povezano prenovo sistema pa sprejema mirno in hladno. Po njegovem mnenju še nič ni povsem odločeno glede omenjenega paketa, zaradi tega je treba sistematično preučiti situacijo in se odzvati, ko je to potrebno.
Nepredvidljivost trga nikakor ne ovira načrtovanja razvoja podjetja. Direktor podjetja Simply Log med drugim razmišlja o razširitvi dejavnosti na letalski promet. Prav tako ne izključuje drugih možnosti, na primer nakupa lastnega voznega parka, vendar pri tem poudarja, da je vse stvar prihodnjega razvoja podjetja. Najbolj pomembno je doseči popolnost na enem področju (v tem primeru je to cestni promet), šele potem se je smiselno osredotočiti na druga področja.