5 težav pri menjavi palet
»Eden želi tako, drugi drugače.«
Erkrath, 30.01.2017 – V hitrem tempu prevozništva izvajalci naročil dobijo nižje marže in so pod velikim časovnim pritiskom. Če se pojavijo še dolgovi zaradi palet, se lahko naročilo hitro spremeni v negativno poslovanje. TimoComov odvetnik Alexander Oebel je največje težave pri menjavi palet zbral v petih točkah:
1. Menjajoči naročniki in menjajoče zahteve
Težava: »En naročnik potrebuje popolnoma prazno vozilo, naslednji pa pričakuje prazne palete za menjavo. Če kot izvajalec naročila s seboj vozim prazne palete, sta v tovornem vozilu zasedeni dve ali tri nakladalna mesta, v primeru, da nimam zaboja za palete. Svojega vozila ne moreš opremiti za vse morebitne situacije.«
Nasvet: Vprašajte, če naročnik vodi račun za palete na ugodnejšem/bolj praktičnem mestu, preko katerega lahko poravnate morebitni dolg za palete. Prav tako lahko pred nakladanjem palete kupite pri prodajalcu rabljenih palet, kjer stanejo le nekaj evrov. Kajti: če vam kasneje manjkajoče ali poškodovane palete zaračunajo, se velikokrat zgodi, da je na računu cena 10 evrov za kos ali še več.
2. Kratkoročno načrtovanje
Težava: »Dogovori na gotovinskem tržišču so zelo kratkoročni. Tovorno vozilo je pogosto že na poti preden se dogovorijo o podrobnostih, kot je na primer menjava palet. Potem izvajalec naročila ugotovi, da se prevoz ni izplačal, ker je npr. nastal dolg zaradi palet.«
Nasvet: Pri kratkoročnih naročilih takoj razjasnite podrobnosti glede palet, še boljše, da to upoštevate pri načrtovanju dodatnega naročila. Lahko se tudi dogovorite za kasnejšo vrnitev palet.
3. Razlike v regijah
Težava: »Menjava palet ni nekaj samodejnega in ni običajna v vseh evropskih državah. V primeru dvoma lahko pride do težav tako zaradi jezika, kakor tudi zaradi zakonskih določil.«
Nasvet: Pozanimajte se, kakšna so določila v državi nakladanja oziroma razkladanja in to upoštevajte pri načrtovanju.
4. Palete za palete
Težava: »Pri številnih pogodbenih klavzulah ni jasno, kdo nosi odgovornost in tveganje za menjavo palet, predvsem za vrnitev na mesto razkladanja. Veljavnost takšnih Splošnih pogojev poslovanja je pravno gledano pogosto dvomljiva. Pravdanja pa se številni izogibajo, ker ne želijo tvegati stroškov.«
Nasvet: Pod geslom »Bonner und Kölner Palettentausch (bonnska in kölnerska menjava palet)« v Nemčiji že dolgo obstajajo modeli klavzul za združenja, ki jih lahko vključite v naročila. Pri tem mora biti število prejetih in zamenjanih palet vedno enako. Kot voznik tovornjaka tako npr. ne boste imeli stroškov, če je dokumentirano, da palete za vas niso bile pripravljene.
Bonnska menjava palet je primerna npr. za linijski promet, pri katerem voznik tovornega vozila prazne palete vedno pripelje z mesta razkladanja na enako mesto nakladanja.
Kölnska menjava palet je boljša za uporabo pri menjajočih nakladalnih mestih. V tem primeru mora voznik tovornega vozila sam zagotoviti palete na mestu nakladanja. Na mestu razkladanja dobi prazne palete za nadaljnjo uporabo.
5. Prepoved zaračunavanja
Težava: »Zelo razširjeno je napačno mišljenje, da je zakonsko predpisano, da mora biti tovor vedno 100 % plačan. Celo v Splošnih nemških ali avstrijskih špediterskih pogojih to velja le v omejeni obliki. V praksi pa je zaračunavanje plačila tovora in terjatev običajno.«
Nasvet: Vedno razčistite pogoje menjave že na začetku. Vprašajte, kje in kaj je treba zamenjati: palete Düsseldorf, evro palete ali drage škatle z rešetkami? Dogovorite se, kdo je odgovoren, če nekaj ne poteče tako, kot je bilo dogovorjeno. Pregledna dokumentacija je alfa in omega. Potrdilo o paletah in dobavnico pa morate vedno ločiti in preveriti, če je bilo vneseno pravilno število palet in je razvidno od koga je kdo, kje in kaj prejel.