Združevanje prevozov v proizvodni in trgovski panogi
Prednosti, slabosti in tehnična izvedba
Združevanje prevozov, in sicer združevanje različnih pošiljk, za transportna podjetja predstavlja vsakodnevni posel, vedno bolj pa se uporablja tudi v proizvodni panogi. Trenutni razvoj namreč kaže, da so pošiljke vedno manjše oz. v manjših kosih; pogosto pri tem govorimo o t. i. "velikosti lota 1". Ključnega pomena pri tem je tudi vedno bolj napredna digitalizacija, ki omogoča npr. neposredno naročanje majhnih naročil zasebnih kupcev pri proizvodnih podjetjih.
Najpomembnejše komponente: čas, denar in okolje
Če bi se vsaka posamezna pošiljka pošiljala posebej, ne bi bili niti zabojniki, niti tovornjaki ali kombiji povsem polni. Prazne vožnje so povezane s stroški in večjo obremenitvijo okolja. Združevanje pošiljk seveda pomeni večjo porabo časa. To je predvsem posledica zahtevne dispozicije, kajti za združevanje pošiljk je potrebno izredno dobro načrtovanje. Po drugi strani pa različni delni tovori prav tako izhajajo iz različnih virov. Da bi jih lahko na končnem kraju združili, so potrebne vmesne postaje, na katerih se tovori pretovorijo.
Čas je komponenta, ki je najbolj omejena. Logistika je izredno dinamična. Tesne povezave znotraj dobavne verige so pri vseh udeležencih povzročile višja pričakovanja, da bodo naročeno blago prejeli izredno hitro, delno celo še isti dan. Kako torej zadostiti vsem trem komponentam?
Najboljši pripomočki: Modeli platform z vmesniki do sistemov TMS in ERP
Predvsem proizvodna panoga je pri obvladovanju logističnih procesov pogosto odvisna od pomoči strokovnjakov s področja transporta in logistike. Številna podjetja imajo v ta namen logistične oddelke, kjer se izvaja dispozicija. Priljubljeno sredstvo v tem primeru so predvsem logistični sistemi, kot je sistem pametne logistike podjetja TIMOCOM. Ti omogočajo ponujanje in iskanje ponudb tovora v obliki delnih tovorov ter ponujanje in iskanje temu ustreznega tovornega prostora za izbrane relacije. Podatki o velikosti pošiljke, kot sta npr. teža in dolžina tovora, poenostavijo dispozicijo še tako majhnih enot. To podjetjem omogoča polno obremenitev njihovega lastnega voznega parka in posameznih vozil, preprečevanje praznih voženj in/ali izvajanje prevozov lastnih delnih nakladov po sprejemljivih cenah.
Poleg borze tovora, ki vodi do zgoraj navedene prednosti, podjetje TIMOCOM v svojem sistemu nudi tudi aplikacijo Razpise. Na ponavljajočih se poteh je mogoče tukaj oddati ponudbe in tako poiskati redne pogodbene partnerje za določeno časovno obdobje. Tudi tukaj obstaja možnost dela z majhnimi pošiljkami. Uporabniki lahko za različne pošiljke objavijo različne razpise, ki na koncu vodijo do polnega tovornega vozila.
Sistem podjetja TIMOCOM z aplikacijo Naročila prevozov pokriva tudi naročila prevozov v povsem digitalni in pravno obvezujoči obliki. Uporabniki imajo možnost iz mreže več kot 43.000 strank filtrirati tista priljubljena podjetja, s katerimi želijo sodelovati. Disponentu je tako na voljo obsežen seznam potencialnih poslovnih partnerjev, izmed katerih lahko izbere in stopi v stik s izbranimi prevozniškimi podjetji za točno določene prevoze.
Praviloma logistična podjetja delajo s sistemom TMS ali ERP, ki jim zagotavlja pregled nad svojimi prevozi in vozili, v kolikor z njimi razpolagajo. Prek vmesnikov Borza tovora in Naročila prevozov je mogoče sisteme TMS in ERP povezati s sistemom pametne logistike. Tako se je mogoče izogniti dvojnim vnosom in prihraniti dragocen čas, hkrati pa je mogoče nagovoriti veliko več potencialnih partnerjev za prevozne storitve.
Vmesnik Sledenje omogoča prikaz GPS-podatkov tovornega vozila na zemljevidu v sistemu pametne logistike. V ta namen je sistemu podjetja TIMOCOM pridruženih že 265 ponudnikov telematičnih storitev. Tako je disponentom na voljo še eno orodje za poenostavitev načrtovanja pošiljk.
Združevanje pošiljk: Je to le vprašanje tehnične infrastrukture?
Strokovnega znanja ni mogoče nadomestiti na nobeni točki v verigi prevozov. Nenazadnje je izkušeno osebje tisto, ki lahko izpolnjuje zapletene zahteve pri združevanju pošiljk. Njihovo orodje so v času vedno bolj digitalizirane logistike modeli platform in sistemi upravljanja, ki imajo sposobnost medsebojne komunikacije in s tem združevanja podatkov še preden se različne pošiljke dejansko združijo na enem transportnem sredstvu.