Logistika 13.01.2021
3

Tržna niša za uspeh

Prevozi težkega tovora so lahko dobičkonosni

Podjetje Universal Transport ponoči izvaja prevoz težkega tovora

Čeprav zasedajo zgolj majhen delež trga, je njihovo delo velikih dimenzij: Prevozi velikega obsega in prevozi težkega tovora. Ne le, da se za tem skriva popolna vrednostna veriga. Tukaj mora vse potekati brez zapletov – v nasprotnem primeru je mogoče pričakovati resne posledice. Izzivi, kot so kompleksni projekti, globalizacija ali pomanjkanje voznikov, so del vsakodnevnega poslovanja. Holger Dechant, direktor podjetja Universal Transport, pojasnjuje, kako lahko ponudniki logistike za prevoz težkega tovora še vedno delujejo po načelu »don’t worry, be heavy«.

Logistika in strast, študijski kolegi in poslovni partnerji

Jesenske počitnice v voznikovi kabini, usposabljanje v špediciji, študij na akademiji za logistiko. Ne le, da je ostal zvest svoji strasti za logistiko, temveč so njegovi spremljevalci še danes enaki kot so bili takrat: Holger Dechant danes skupaj s svojima študijskima kolegoma, Markusom Frostom in Siegfriedom Wittom, vodi eno od največjih nemških podjetij za storitve prevoza težkega tovora. Ali se da prijateljstvo in posel uspešno združiti? »Po več kot 15 letih še vedno sedimo v isti pisarni in cenimo individualne vrline in razlike vsakega od nas,« razlaga Dechant.

Nakladalni meter v primerjavi s tonami, proizvodnja v primerjavi z birokracijo

Skupina Universal Transport je s svojimi 750 zaposlenimi prisotna na Švedskem, v Vzhodni Evropi, Turčiji, Egiptu in celo v Maleziji. Od vseh zaposlenih je kar 450 voznikov tovornih vozil. Slednji so v logistiki za prevoz težkega tovora še bolj iskani kot običajno. Kajti težek tovor se v Nemčiji običajno prevaža ponoči. V nasprotju s splošnim prepričanjem najtežja stvar v zvezi s takim prevozom ni le teža. Če se npr. prevaža krak rotorja za vetrno elektrarno na Poljskem, Danskem ali celo v Aziji, lahko dolžina prevoza preseže 80 metrov. »To je skoraj dolžina nogometnega igrišča!« pojasnjuje Dechant. Poleg montažnih betonskih izdelkov za vetrne turbine in mostov so npr. v Maleziji odstranili in ponovno zgradili celotne žage. Ali pa 24 tramvajev, ki so jih morali prepeljati v Mehiko. »Prva stvar, na katero pomislim ob takšni zahtevi, je: Kako prepeljati tovor do najbližjega pristanišča za čezmorski promet? Ali obstaja infrastruktura, ki je za to potrebna? Katere plovne poti obstajajo?« nadaljuje Dechant. Poleg tega ne gre podcenjevati birokracije. Poleg pogodb in carinskih deklaracij gre pri tem predvsem za vprašanje odobritev. »Če bodo postopki odobritev za proizvodnjo v Nemčiji postali še bolj kompleksni, se bo proizvodnja preselila na primer v Azijo,« opozarja direktor.

Dirigent in orkester, projektni špediter in ekipa

»Don’t worry, be heavy« – se glasi moto podjetja, ki temelji na glasbeni uspešnici iz 80-ih let. Po besedah Dechanta naj bi slednje izražalo, da je stranka razbremenjena celotnega bremena, vključno z vsemi pastmi. V delo je pogosto vpletenih 20 do 30 ljudi. Pred izvedbo je treba poti prevoziti. Med drugim je treba ugotoviti, s katerimi ozkimi potmi in izzivi se bo treba soočiti. »Ekipo odlično organizira projektni špediter,« razlaga Dechant. Podjetje primerne prevozniške partnerje poišče prek sistema podjetja TIMOCOM. Tam je mogoče zahteve zelo podrobno in natančno določiti. Vsi sodelujoči v sistemu so bili preverjeni, njihove kvalifikacije in dokazila pa so shranjeni v profilih podjetij.

Simfonija strokovnih kompetenc, aplavz za posamezne akterje

Skrbno načrtovanje, potrebna prilagodljivost in širok nabor medsebojno povezanih strokovnih kompetenc so razlog za uspehe skupine Universal Transport. Po mnenju Dechanta je treba ceniti zlasti slednje: »Smo ljubitelji digitalizacije in zlasti v zadnjem letu smo na vseh ravneh začeli spodbujati digitalno sodelovanje. Vendar, dokler ne bo mogoče s teleportiranjem prenesti 100 ton, potrebujemo tovorna vozila in poklicne voznike.«

To, da ta poklic še vedno ni dovolj cenjen, je za logistike več kot zgolj zoprno: »Poklicni voznik je strokovni poklic. Tovrstni vozniki so posebej usposobljeni in bi morali biti zato temu primerno plačani in obravnavani.« Zlasti v času koronavirusa se delo v prevozniški panogi nadaljuje v težkih razmerah, da lahko naša vsakdanja življenja tečejo naprej brez vseh skrbi. Z željo, da bi vsi skupaj dobro obvladovali krizo, se podjetje premika naprej s čutom za odgovornost, pa tudi s samozavestjo. Navsezadnje ne gre zanemariti dejavnikov, kot sta solidarnost in humor – kot se to odraža že v samem vodilu podjetja.

Tudi vi poiščite preverjene partnerje za vaše prevoze

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek