Pogum za izstopanje: Kako najti pravo tržno nišo v logistični panogi?
Ko pomislite na uspešna logistična podjetja, najprej pomislite na znana, velika podjetja. Prevozniška panoga pa v večji meri sestoji iz malih in srednje velikih podjetij. Da se boste lahko ustrezno pozicionirali na trgu in tam ohranjali svojo pozicijo, potrebujete predvsem znanje, pogum in t.i. konkurenčno prednost. To je lahko npr. tržna niša, ki uspeva mimo pozornosti množičnih medijev.
V seriji blogov podjetja TIMOCOM »Pogum za izstopanje: Uspešni s tržnimi nišami v prevozništvu« so predstavljena podjetja, ki so odkrila poseben tržni segment in so zato dolgoročno uspešna.
V tem prispevku ustanovitelj podjetja Timo Keunecke med drugim pove, kako mu je v enem letu uspelo kupiti kar pet tovornih vozil in lahko zaposluje osem zaposlenih za nedoločen čas.
Za to je zaslužna kombinacija storitev: Kako se iz kmetovalca preoblikovati v prevozniško podjetje
Kot usposobljen kmetovalec je imel Timo Keunecke vedno rad prekucnike. Tako je po končanem izobraževanju za trgovca delal pri špedicijskem podjetju kot disponent prevozov kmetijskega razsutega blaga, kot sta koruza in repa. Ker je posel s kmetijskimi izdelki zelo sezonske narave, se je Keunecke kmalu srečal z izzivom, kako najti alternativni tovor: »Čas žetve koruze se lahko zaradi vremenskih razmer zelo razlikuje. Takrat so tovorna vozila prazna in jih je treba z nečim natovoriti. »Po namigu sodelavca iz špedicijskega podjetja je Keunecke začel iskati nove naročnike s področje proizvodnje in trgovine na borzi tovora podjetja TIMOCOM, kjer je hitro našel to, kar je iskal.
Načrtovanje poti glede na pretok blaga
»Na neki točki sem imel natančen pregled nad pretokom blaga v prekucnikih in sem vedel, da blago redno potuje iz regije A v regijo B.« Načrt za ustanovitev lastnega logističnega podjetja za razsuti tovor je postajal vse bolj uresničljiv. Takrat 28-letnik si je upal narediti naslednji korak in leta 2017 skupaj s svojim očetom, prav tako voznikom, in zgolj enim samim vozilom ustanovil Keunecke Transporte GmbH. V zgolj letu dni sta oče in sin povečala svoj vozni park na tri nova in tri rabljena tovorna vozila ter razširila ekipo na osem stalno zaposlenih. »Sama sva sestavila relacije in poiskala primerne podizvajalce; tako sva lahko tovorna vozila v celoti izkoristila«, pojasnjuje Keunecke.
Prilagodljiva strategija tržne niše proti posledicam koronavirusa
Poleg kmetijskih proizvodov, ki jih prevažajo s priklopniki, se je Keunecke osredotočil tudi na prevoz komunalnih odpadkov, kot so blato iz čistilnih naprav in odpadni materiali iz avtomobilske industrije. Po lockdownu zaradi koronavirusa, je moral mladi podjetnik ostati prilagodljiv in hitro najti druge tržne niše v prevozništvu: »Mesec in pol je bil za nas zelo težek. Obrati avtomobilske industrije so prenehali obratovati. Zato smo naše kontejnerje znova namenili prevozu že pripravljenega betona.« Trenutno je stanje naročil zopet normalno in logistično poslovanje poteka dalje. »Ko si se že neštetokrat peljal za svojo stranko, potem pridejo ponudbe k tebi digitalno, prek sistema, neposredno od distributerja.«
Mreženje in kadrovska politika kot dejavnika uspeha
Po mnenju Keuneckeja je poleg izbrane tržne niše pomemben del strategije za uspeh tudi to, da vedno ostaneš prilagodljiv, saj se tako lahko odzoveš tako na sezonska nihanja kot tudi upade, kot v primeru koronske krize. Razlog, zakaj je njegovo podjetje tako uspešno, povzame v dveh ključnih točkah: Kakovostno osebje in dobri delovni pogoji. Vozniki v podjetju Keunecke Transporte GmbH delajo v izmenah od ponedeljka do petka in so tako vsak dan doma. Če kdo želi voziti tudi ob vikendih, je to vedno mogoče. Tudi s svojimi konkurenti ima Keunecke prijateljski odnos: »Pogosto se zgodi, da si predajamo primerna naročila. Tekmujemo samo za voznike. Ampak vsako podjetje mora zagotoviti vzdušje, ki je prijazno do zaposlenih.«
Pozitiven pogled v prihodnost
Ko smo ga vprašali, kako vidi svojo prihodnost v logistiki, je mladi podjetnik odgovoril neobičajno optimistično: »Zelo rožnato. V treh letih bi lahko imeli od 10 do 15 tovornjakov. Morda vozila s ponjavo ali vozila z nizko ploščadjo. Bomo videli.«
Povzetek recepta Keunecke za uspeh, ki ga lahko uporabite:
- Prepoznajte in razvijajte lastne prednosti in vire.
- Uporabite digitalno mreženje udeležencev v logistiki.
- Prilagodite svoje storitve aktualnemu stanju na trgu.
- Osredotočite se na pošteno in prijazno kadrovsko politiko.
- In ne pozabite: Ostanite pozitivni in razmišljajte o rešitvah.