Prevozniški trg 01.11.2021
4

Transportni barometer podjetja TIMOCOM: Po poletnem zatišju močna rast v tretjem četrtletju

Grafična predstavitev razvoja ponudb tovora v drugem četrtletju

Cestni tovorni promet doživlja razcvet. Po podatkih transportnega barometra podjetja TIMOCOM je v tretjem četrtletju leta 2021 količina čezmejnega tovora za celih 51 odstotkov večja kot lani. Četudi to pomeni manjši upad glede na drugo četrtletje leta 2021, predstavlja ta številka znova pozitivno spodbudo za prevozniško in logistično panogo.

Tudi vi izkoristite trenutne trende na prevozniškem trgu za svoje poslovanje in si prenesite transportni barometer podjetja TIMOCOM:

Brezplačen prenos za operacijski sistem iOS

Brezplačen prenos za operacijski sistem Android

Po poletnem zatišju preobrat na trgu

Število ponudb tovora je doseglo rekordno raven že v drugem četrtletju, v tretjem pa se je to samo še nadaljevalo. Prvo četrtletje se je že začelo z 58-odstotno rastjo, zato je bil v drugem četrtletju dosežen nov rekord z 251-odstotno rastjo v primerjavi s slabim istim četrtletjem leta 2020. Po oceni transportnega barometra podjetja TIMOCOM je rezultat tretjega četrtletja naslednji: 51-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2020, čeprav je opazen manjši upad v primerjavi z drugim četrtletjem 2021. Razmeroma slab avgust z -29 odstotki v primerjavi z julijem 2021 je zamenjal september s 54 odstotki več tovora. S tem se je končal poletni upad.

Mesečna primerjava tretjega četrtletja

Kakšne so podrobnosti tega dogajanja? Julija 2021 je bilo mogoče opaziti rahel 6-odstotni upad v primerjavi z močnim junijem. Še opaznejši upad števila ponudb tovora je bil avgusta, ko se je le-to zmanjšalo za kar 29 odstotkov. Za to je bilo krivo poletno zatišje, kot potrjuje tudi Gunnar Gburek, predstavnik podjetja TIMOCOM. »Gre za sezonsko pogojevan razvoj. […] »V poletnih mesecih običajno zabeležimo zmanjšanje števila ponudb tovora. Zlasti avgust je po vsej Evropi eden najšibkejših mesecev. Pomembnejši je nadaljnji pozitivni razvoj v primerjavi z letom 2020, pa tudi rast, ki smo si jo želeli in smo ji bili priča septembra.« Cestni tovorni promet se je septembra znova povečal, saj je bilo zabeleženo 54-odstotno povečanje v primerjavi z mesecem pred tem. Če to primerjamo s septembrom 2020, je bila rast 33-odstotna.

Notranji nemški promet z vrednostmi na evropski ravni

Skupek vseh ponudb tovora v Evropi služi kot dober odsev stanja na nemškem domačem trgu, saj številke kažejo podoben trend. Čeprav se je v primerjavi z drugim četrtletjem leta 2021 tovor na notranjem nemškem trgu zmanjšal za 18 odstotkov, je v primerjavi z letom 2020 rast še vedno opazna. Rezultat: S 47 odstotki več tovora kot v enakem obdobju leto prej (tretje četrtletje leta 2021 v primerjavi s tretjim četrtletjem leta 2020) je transportni barometer zabeležil celo več vnosov kot leta 2019. Glede na posamezne mesece to pomeni: julij +105 odstotkov, avgust +34 odstotkov in september +24 odstotkov.

Tudi skokovit 60-odstotni porast septembra v primerjavi z avgustom je sezonsko pogojen. »Delni razlog za dogajanje na nemškem trgu je tudi začetek trgovanja ob koncu leta,« meni Gunnar Gburek.

Položaj poljskega notranjega trga bistveno slabši

Medtem ko se količina tovora v Nemčiji očitno in nenehno povečuje, pa je stanje na poljskem notranjem trgu vedno slabše. Četudi transportni barometer kaže 26-odstotno povečanje števila vnosov ponudb tovora v primerjavi z enakim četrtletjem lani, je tretje četrtletje leta 2021 v primerjavi z drugim četrtletjem doseglo razmeroma nizko, zgolj 2-odstotno rast. Močnemu juliju s 66-odstotnim porastom v primerjavi z enakim mesecem lani je sledil avgust z zgolj 19 odstotki več tovora kot leta 2020. Septembra je bila dosežena raven kot med pandemijo.

Obseg prevozov iz držav Beneluksa v Nemčijo

Prevozi iz Nizozemske in Belgije v Nemčijo so se nadalje povečevali. Spremembe v tretjem četrtletju leta 2021 v primerjavi z enakim četrtletjem lani:

  • NL -> DE: jul: 276 % / avg: 100 % / sep: 110 %
  • BE -> DE: jul: 388 % / avg: 169 % / sep: 121 %

V tretjem četrtletju leta 2021 je francoski notranji promet zabeležil znatno rast v primerjavi z letom 2020. Podrobneje: julija 32 odstotkov, avgusta 20 odstotkov in septembra 28 odstotkov.

Prevozi iz Madžarske v Nemčijo in Romunijo ali iz Avstrije v Slovenijo:

  • HU -> DE: jul: 0 % / avg: +10 % / sep: –33 %
  • HU -> RO: jul: –21 % / avg: –7 % / sep: –38 %
  • AT -> SI: jul: –16 % / avg: –18 % / sep: –22 %

Pomanjkanje voznikov v Evropi dosega dramatične razsežnosti

Kot kaže dogajanje v Veliki Britaniji, je pomanjkanje voznikov katastrofalno ne le tam, temveč tudi drugje po Evropi. Zgolj v Združenem Kraljestvu trenutno primanjkuje več kot 100.000 voznikov tovornih vozil. V Nemčiji je združenje za tovorni promet, logistiko in odstranjevanje odpadkov (BGL) opozorilo, da v tej državi manjka do 80.000 voznikov tovornih vozil in da se to število povečuje. Tudi na Poljskem primanjkuje 100.00 voznikov tovornih vozil. »Priča smo znatnemu zmanjšanju prevozniških kapacitet po vsej Evropi, kar predvsem pomeni manj ponudb tovornega prostora. Zaradi tega je pričakovana tudi rast cen prevoza,« komentira Gunnar Gburek.

Če želite tudi vi prejemati zanesljiva obvestila o gibanju na prevozniškem trgu, si na svojo mobilno napravo brezplačno prenesite transportni barometer podjetja TIMOCOM:

Brezplačen prenos za operacijski sistem iOS

Brezplačen prenos za operacijski sistem Android

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek