Rahlo okrevanje evropskega prevozniškega trga po koronavirusu
Analiza drugega četrtletja kaže učinke koronavirusa na prevozniški trg. Hkrati je mogoče opaziti rahlo okrevanje ponudb tovora.
V drugem četrtletju leta 2020 je transportni barometer podjetja TIMOCOM zabeležil 45-odstotni upad ponudb tovora v primerjavi z istim obdobjem lani. Od junija je mogoče opaziti rahlo okrevanje cestnega tovornega prometa.
Po močnem upadu rahlo okrevanje na prevozniškem trgu
V nemškem notranjem prometu je bilo v drugem četrtletju tega leta opaziti znatno, kar 49-odstotno, zmanjšanje v primerjavi z lanskim letom. Celo v mesecu aprilu in maju, ki sta tradicionalno bogata s tovorom, je bilo zabeležiti močan upad prevozniških storitev po vsej Evropi. Če pogledamo podrobneje, je bil aprila upad tovora v primerjavi s preteklim letom 67-odstoten. V naslednjih dveh mesecih, maja (– 53 odstotkov) in junija (– 23 odstotkov), pa se je začelo na nemškem trgu stanje izboljševati v smeri ravni lanskega leta.
Znova se odraža vseevropski trend. Junija je bilo tako v 44 evropskih državah, ki so zajete v transportnem barometru, 69 odstotkov več tovora kot v mesecu maju. Junija 2020 je bila razlika v primerjavi z lanskim letom zgolj še minus 17 odstotkov.
Razvoj ponudb tovora junija tega leta je pozitiven signal za celoten trg. Četudi moramo počakati na nadaljnji razvoj v drugi polovici leta, analiza junijskih vrednosti transportnega barometra strokovnjakom za prevoz vliva upanje. »Podatki, ki smo jih zbrali, nam dajejo razlog za upanje, da smo v logistiki prestali najtežje obdobje,« pravi Gunnar Gburek, predstavnik podjetja TIMOCOM.
Razvoj cestnega tovornega prometa v Evropi
Podatki transportnega barometra kažejo, da so učinki koronavirusa in politični odzivi nanje zelo tesno povezani s prevozniškim trgom. Ta povezava postane jasna, če analiziramo posamezne relacije držav v točno določenem časovnem obdobju:
prevozi tovora iz Nemčije v Francijo so se aprila v primerjavi z istim obdobjem lani zmanjšali za 84 odstotkov, maja pa za 67 odstotkov. V sredini maja je Francija zrahljala stroge predpise in omejitve gibanja. Posledično se je junija povpraševanje nesorazmerno povečalo in bilo celo 16 odstotkov višje kot istega meseca lani.
Podoben trend velja tudi za Avstrijo, ki je junija znova odprla svojo mejo z Nemčijo. Število ponudb tovora iz Nemčije se je aprila zmanjšalo za 70 odstotkov, maja pa za 59 odstotkov v primerjavi s primerljivimi ponudbami lani. Naslednji mesec je bilo to število le še 18 odstotkov nižje kot junija 2019.
V primerjavi z aprilom 2019 se je število ponudb za prevoz iz Poljske v Nemčijo aprila letos tudi znižalo za dobro polovico (– 53 odstotkov). Ob koncu drugega četrtletja tega leta, in sicer v mesecu juniju, pa je vendarle sledilo hitro povečanje v višini 96 odstotkov v primerjavi z istim obdobjem lani.
»Nemški izvoz je aprila letos doživel brezprimeren upad. Cestni tovorni promet je bil znatno prizadet, kot jasno kaže naš transportni barometer. Nihče ne more napovedati, kako dolgotrajen bo trenutni trend povečevanja. Vseeno lahko glede na trenutno dogajanje v naši panogi v drugo polovico leta zremo z večjim zaupanjem,« še dodaja Gunnar Gburek.
Transportni barometer podjetja TIMOCOM že od leta 2009 zagotavlja pregled razvoja na prevozniškem trgu, tako imenovanem spot trgu. Freighttech podjetje TIMOCOM tako analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 130.000 uporabnikov tukaj vsak dan objavi do 750.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora v 44 evropskih državah.