Novice 14.06.2022
4

Pomanjkanje voznikov tovornih vozil v Evropi – kaj pa zdaj?

Poiščite tovorna vozila s podjetjem TIMOCOM

Pomanjkanje voznikov tovornih vozil v Evropi – kaj pa zdaj?

Pomanjkanje voznikov tovornih vozil v Evropi je v preteklih letih postalo problem, ki ga je še poslabšala zdravstvena kriza, povzročena zaradi pandemije koronavirusa. Povpraševanje se zdaj spet približuje ravni pred pandemijo in postaja jasno: V sektorju se še vedno ne zavedajo, kako pomembno je reševanje pomanjkanja delovne sile.

Zakaj v Evropi ni dovolj voznikov tovornih vozil?

Iskanje voznikov tovornih vozil otežuje več različnih dejavnikov. V samem sektorju izpostavljajo slabe delovne pogoje, nizke plače, naraščajoče povpraševanje pa tudi slabo podobo poklica med mladimi in skoraj neobstoječ delež žensk v sektorju.
Vsi ti vidiki imajo negativen vpliv na oskrbovalne verige. Poleg krize, ki smo ji priča ob ponovnem zagonu dejavnosti po zaprtju držav, vodi pospešena inflacija do naraščanja cen goriva in energije ter do stalnega večanja splošnih življenjskih stroškov.

Premalo tovornih vozil za prevoze

Pomanjkanje tovornih vozil za prevoze v Evropi še ni tako hudo, kot je v Združenem kraljestvu, kjer so na bencinskih črpalkah potrebovali vojaško pomoč, saj tovornjaki niso prispeli pravočasno, da bi napolnili rezervoarje za gorivo. Po ocenah nemških panožnih združenj v Evropi primanjkuje okoli 400.000 voznikov tovornih vozil.
Po mnenju poznavalcev sektorja to vodi predvsem v splošno nezadovoljstvo strank in razumljiva ozka grla, kar med drugim poslabšuje še ena neprijetna situacija v glavnih evropskih pristaniščih, kjer se že več tednov soočajo s preobremenjenostjo kontejnerskih skladišč.
Izvršni direktor Zveznega združenja za tovorni promet, logistiko in odstranjevanje, Dirk Engelhardt, potrjuje: »V Nemčiji in po vsej EU imamo enake težave kot v Združenem kraljestvu, le da jih je tam brexit še poslabšal.« Tako obstaja splošna negotovost glede iskanja voznikov tovornih vozil in prihodnosti sektorja v prihodnjih mesecih.
Dodatne skrbi sektorju predstavlja nov »sveženj o mobilnosti« Evropske unije, ki naj bi začel učinkovati srednjeročno in bi naj rešil nekatere prevladujoče težave ter naredil poklic privlačnejši za ženske, vendar z vidika sektorja prinaša ta strožje delovnopravne pogoje za cestni blagovni promet.
Kratkoročno gledano neposredne rešitve na vidiku ni opaziti, sploh zato, ker je povprečna starost sedanjih voznikov več kot 50 let. Tako se soočamo s sektorjem, ki ga večje stranke zanemarjajo, je neprivlačen za družbo in zagotavlja nizke plače; ob vsem tem pa mora pokrivati vse večje povpraševanje in tudi več dela. Pri reševanju tovrstnih težav lahko pomagajo podjetja, kot je podjetje TIMOCOM, ki omogoča iskanje tovornih vozil.

Poiščite tovorna vozila s podjetjem TIMOCOM

Podjetje TIMOCOM pri reševanju pomanjkanja voznikov tovornjakov v Evropi pomaga s svojo borzo tovorov, ki je tukaj na voljo vsem, ki iščejo tovorna vozila za mednarodna naročila. Na tej spletni strani boste našli obsegajoč seznam ponudb, saj lahko stranke prek našega sistema pametne logistike rezervirajo razpoložljivi nakladalni prostor.
Sistem ponuja iskalnik ponudb tovornega prostora. Uporabite ga lahko za iskanje praznega vozila, ki ustreza vaši ponudbi tovora. Donosna in prilagodljiva rešitev za vaše podjetje. Kot ponudnik tovornih vozil lahko prodajate svoje storitve, kar pomeni, da lahko prazen tovorni prostor ponudite na borzi tovora.
Postopek je zelo preprost; navedete lahko izvorno in ciljno državo tovornega vozila ter vrsto tovornega vozila, ki ga potrebujete (tovorno vozilo s ponjavo, hladilnik, prekucnik itd.). Gre torej za sistem, ki voznikom tovornih vozil v Evropi, ki ponujajo razpoložljiv prostor, povezuje s strankami, ki morajo prepeljati svoje blago.

BREZPLAČNO Testirajte 

Pomanjkanje voznikov tovornih vozil v Evropi

Če problem pomanjkanja voznikov tovornih vozil ne bo rešen v kratkem, ali srednjeročno, bi to lahko povzročilo prekinitve v oskrbovalnih verigah, kot se je to na primer že zgodilo, ko se je tovorna ladja Ever Given zataknila v Sueškem prekopu in s tem ogrozila svetovni pretok blaga. To je bila ena sama ladja, ki se je poškodovala na eni najbolj obremenjenih morskih poti. Težko si torej predstavljamo, kaj bi se zgodilo, če bi bila blokirana tudi kopenska pot, po kateri se je prevoz moral nadaljevati tudi v času najstrožjih omejitev gibanja marca in aprila leta 2020.
V takšnih časih podjetja, kot je TIMOCOM, pomagajo povezovati ponudnike s strankami, kar olajša tudi iskanje voznikov tovornih vozil.
Ne glede na to, ali nacionalne vlade in EU optimizirajo ustrezne zakone, ostaja kopenski tovorni promet ključni sektor gospodarstev vseh držav članic, ki ga ogroža sedanja nedejavnost omenjenih institucij, ki ne ponujajo nobenih ukrepov, s katerimi bi ustavili to krizo in tudi dosegli minimalne standarde glede delovnih pogojev v sektorju, ki je ključnega pomena za ohranjanje gospodarske stabilnosti in preprečevanje pomanjkanja osnovnih proizvodov.
Izjemen ostaja primer Kanade, kjer je na stotine voznikov tovornih vozil blokiralo mejni prehod z ZDA in vsak dan povzročilo milijonske izgube, zlasti v avtomobilskem sektorju. Če se razmere v prevozniškem sektorju ne bodo izboljšale in iskanje voznikov tovornih vozil v Evropi ne bo postalo lažje, se lahko podobno zgodi tudi pri nas.


Ne pozabite, da se lahko obrnete na ekipo podjetja TIMOCOM, če imate kakršna koli vprašanja. Veseli smo, da vam lahko v teh negotovih časih svetujemo, da vaše blago prispe na cilj ali pa da lahko zapolnite svoje tovorne kapacitete.

Postanite poznavalec panoge

Redno prejemajte relevantne članke, dragocene strokovne prispevke in ekskluzivna poročila uporabnikov!


Prijava na e-novice

Pop-up image - Logistic
Želite postati strokovnjak na področju logistike?

Prejemajte naše novice s področja logistike neposredno v svoj poštni nabiralnik. Bodite med prvimi, ki bodo izvedeli za naše izdelke in posodobitve.

Na začetek