Nove možnosti zaradi avtomatizacije in integracije sveta borz prevozov
Kako prihraniti več kot 330 delovnih ur v obdobju enega leta z uporabo digitalnih rešitev v transportni in logistični panogi?
Veterani te panoge se še vedno spominjajo vodenja dejavnosti s telefonskim imenikom v rokah. Delo v logistiki je bilo takrat preprostejše z organizacijskega vidika, vendar je potekalo počasneje in je ustvarjalo manj možnosti. Danes si težko predstavljamo analogno upravljanje prevozov. Digitalizacija se razvija skupaj z vedno večjimi pričakovanji trga. Trenutno je cilj velikega števila podjetij skrajšanje dobavnih verig, konsolidacija pošiljk ter oblikovanje postopka izdajanja in iskanja ponudb, ki bo bistveno bolj preprost od obstoječega.
Vmesniki v logistiki: Naložba, ki obljublja dobiček
Integracija sistema TMS s programsko opremo borze prevozov s pomočjo vmesnikov med drugim omogoča ponujanje tovora in tovornega prostora ročnih vnosov v vsako platformo posebej. Ponudbo, ustvarjeno znotraj lastnega TMS-ja, lahko z enim klikom objavimo tudi na izbrani borzi.
- Poleg udobja taka rešitev prinaša tudi druge izjemne prednosti, kot sta denimo prihranek časa in denarja. Na primer če špedicijsko podjetje uvrsti na borzo 30.000 prevozov in objava vsake ponudbe v povprečju vzame 40 sekund, lahko hitro izračunamo, da avtomatizacija te aktivnosti omogoča v obdobju enega leta prihraniti več kot 330 delovnih ur, torej blizu 42 dni. Zaradi preprostega in hitrega objavljanja ponudb preko vmesnika API lahko špediter na borzo uvrsti več ponudb, del prihranjenega časa pa lahko nameni npr. preverjanju ponudb prostih vozil, pri čemer poveča tudi učinkovitost prodaje v obe smeri. Zamudno, ročno vpisovanje ponudb pogosto vodi v omejevanje poskusov prodaje na eno platformo, s čimer se preprečuje doseganje boljših finančnih rezultatov podjetja na tem področju.- prepričljivo pove Krzysztof Janczukowicz, vodja ključnih strank v podjetju TIMOCOM.
Kako se spreminja delo logističnega podjetja z integracijo IT-sistemov?
Takšne rešitve uspešno uporablja podjetje Dartom, ki je na transportnem trgu prisotno že 30 let in z veseljem vlaga v nove tehnologije, ki mu ne prinašajo samo gospodarskih prednosti, ampak tudi ekološke. Podjetje intenzivno razvija floto vozil na pogon LNG, s čimer učinkovito zmanjšuje emisije in škodljivost izpušnih plinov. Že leta implementirana digitalna orodja so podjetju omogočila doseči popolno integracijo sistemov in digitalizacijo postopkov. Omenjeno se neposredno odraža na kakovosti dela, ki ga lahko opravimo hitreje in učinkoviteje.
– Zaradi povezave EDI s sistemi strank in integracije telematske rešitve z našim sistemom TMS poteka sprejem prevoznega naročila in njegova nadaljnja izvedba popolnoma digitalno, brez vključitve človeških virov. – pojasnjuje Beata Łagunionok, vodja mednarodne špedicije v podjetju Dartom – Naročilo je poslano preko povezave EDI neposredno našemu sistemu TMS. Nato sistem določi optimalno vozilo za njegovo izvedbo, ob upoštevanju številnih ekoloških in operativnih dejavnikov, potem pa je vozilo posredovano neposredno na osnovni računalnik voznika skupaj z navigacijskimi podatki in ključnimi točkami nadzora.
Dartom uporablja sistem TMS podjetja Marcos Bis, ki je tudi dolgoletna stranka podjetja TIMOCOM. Rezultat tristranskega sodelovanja je vpeljava postopka objave prevoznih ponudb s sistemom pametne logistike podjetja TIMOCOM z uporabo vmesnika (API).
– Integracija našega sistema TMS s sistemom pametne logistike omogoča večjo učinkovitost naših zaposlenih, ki porabijo manj časa za obdelavo posameznega naročila. – pove Beata Łagunionok - Čim krajša je komunikacijska pot, tem več naročil lahko obdelamo, ne da bi pri tem trpela kakovost storitev. Operater vnese podatke v program samo enkrat – ni mu treba ponavljati istega opravila še v sistemu podjetja TIMOCOM. Manj opravil, izvedenih s strani človeka pomeni manj tveganja za napake – kar je ključno v tem poslu.
Dobavitelji telematskih storitev prihajajo naproti pričakovanjem strank
Na potrebo avtomatizacije logističnih procesov se odziva podjetje Marcos Bis, ki že 28 let ponuja avtorske rešitve TMS in FMS. Ob izpolnjevanju zahtev trga podjetje razvija funkcionalnost svojega proizvoda, veliko pozornosti pa namenja tudi integraciji z drugimi rešitvami, namenjenimi logistični panogi.
– Celotno delo špediterja, disponenta in načrtovalca je sestavljeno iz mnogo delov. - razlaga Jacek Mroziński, soustanovitelj podjetja Marcos Bis - Podprti so z nekaj informacijskimi sistemi, ki olajšajo delo omenjenim osebam. Vendar pa mora uporabnik med ločevanjem teh orodij pogosto prepisati iste podatke iz sistema v sistem, sprožiti enake postopke in rezultat dela pogosto vsebuje napake. Rešitev, ki jo ponujata podjetji TIMOCOM in Marcos Bis in ki omogoča načrtovanje dela za razpoložljive vire, vnesene v navigator TMS z vmesnikom API, bistveno zvišuje raven udobja in učinkovitost pri delu, posledično pa vodi v avtomatizacijo postopka načrtovanja. TIMOCOM je podjetje z večletnimi izkušnjami, izredno visoko ocenjeno s strani svojih uporabnikov na Poljskem. Naši proizvodi pridejo do samih prejemnikov in se vzajemno dopolnjujejo. Pot, po kateri hodimo skupaj, pelje v smer, da končnemu uporabniku ponudimo enotno rešitev v TMS navigatorju, ki vključuje funkcionalnosti, ki jih ponujata podjetji TIMOCOM in Marcos Bis. Tesno sodelovanje dobaviteljev informacijskih proizvodov z namenom integracije in standardizacije proizvodov je trenutno rešitev, ki jo stranke najbolj nestrpno pričakujejo.
Več kot imaš, več si želiš
Ob opazovanju prevozniškega trga se je težko upreti občutku, da je na področju digitalizacije še veliko za narediti. Njen napredek lahko vidimo z golim očesom, integracija IT-sistemov pa je mogoča v vedno širšem pogledu.
– Prihodnost logistike je umetna inteligenca. – je prepričan Tomasz Krajczewski, vodja oddelka za načrtovanje prevoza v podjetju Dartom. - Človek bo potreben samo za začetek postopka, ostala opravila bodo avtomatizirana in integrirana z digitalnimi sistemi tovarn in skladišč. Po eni strani se ta vizija zdi predaleč, po drugi strani pa smo verjetno že priča tej evoluciji.
To teorijo na konkretnem primeru potrjuje Krzysztof Janczukowicz:
– API za pošiljanje ponudb iz sistema TMS v sistem pametne logistike je na voljo našim strankam že nekaj let. Integracija predstavlja najbolj učinkovit način za zmanjšanje stroškov in ustvarjanje novih poslovnih možnosti. Primer je naš vmesnik Sledenje – povezali smo se z 265 telematskimi sistemi, zato lahko našim strankam ponudimo »real time visibility«. Vendar pa še nismo rekli zadnje besede. Lahko razkrijemo, da bo naslednji vmesnik pomenil revolucijo z vidika sodelovanja z borzo, pogovori z dobavitelji sistemov TMS pa že potekajo. Sistem pametne logistike je pomemben del poslovanja številnih podjetij, zato je vredno pogledati obstoječe in nastajajoče vmesnike, saj le-ti odpirajo vrata novim možnostim za razvoj.
Podobnega mnenja je tudi solastnik podjetja Marcos Bis:
– Uspeh prevozniške panoge na Poljskem temelji na modernih IT-rešitvah. Trenutno je težko najti podjetje, ki ne uporablja informacijskih sistemov, zlasti sistema TMS in borz prevozov. Prihodnost poljskih podjetij v tem sektorju je povečanje obsega prevoza in pritisk na zvišanje cen prevozov. Za izpolnitev teh zahtev so potrebna učinkovita orodja, ki odpravljajo potrebo po številnih opravilih, ki jih mora izvesti človek. Takšna prihodnost je napredno sodelovanje akterjev na IT-trgu v logistični panogi. Vsak izmed nas mora izboljševati svoje proizvode, vendar pa mora obenem sodelovati in biti odprt za informacijske rešitve drugih dobaviteljev. Skupaj delamo bolje!