Kako znižati stroške in optimizirati procese v podjetju?
prispevek gosta Andreasa Rinnhoferja
Da bi lahko karseda povečali dobiček podjetja, se izplača pregledati vse nastajajoče stroške in ugotoviti, kako jih je mogoče dodatno znižati. Za razliko od povečevanja prodaje, je za to potrebnega veliko manj truda. Tudi z optimizacijo internih postopkov je mogoče doseči znatne prihranke, ki lahko dolgoročno znižujejo tekoče stroške. Pri tem je treba upoštevati več kot zgolj nabave. Toda kje točno se skriva možnost prihrankov v vašem podjetju?
Pridobite velike prednosti z majhnimi prihranki pri nabavah
Ne glede na to, ali gre za nabave storitev ali materiala. Običajno so to postavke, ki znatno zmanjšujejo pozitivno stanje ob koncu poslovnega leta. To povečuje pritisk na nabavnike. Kajti s pomočjo uspešnih pogajanj je mogoče tekoče stroške še dodatno znižati in tako prihraniti. To je še posebej učinkovito, saj vsako znižanje stroškov v celoti poveča končni dobiček podjetja. Za povečanje dobička s povečevanjem prodaje je npr. potrebnega veliko več truda – kot je npr. stroškovno intenzivno pridobivanje novih strank ali širitev tržnih dejavnosti.
Če je mogoče oboje združiti, boste ustvarili maksimalen dobiček.
Optimizacija kadrovskih procesov
Visoke stroške v špedicijski panogi povzročajo predvsem številni zaposleni, ki se podajajo v novo panogo, in visoka fluktuacija zaposlenih. Nove zaposlene je treba usposobiti, novincem v panogi pa je treba zagotoviti dodatna usposabljanja za pridobitev kvalifikacij. Če ti procesi niso optimalno usklajeni, podjetje na tej točki izgublja denar: Zaposlene je treba plačati dvojno, različna navodila in postopke pa je treba obdelovati ločeno. Učinkovito rešitev ponujajo platforme za e-učenje za špedicijsko panogo. Na ta način je mogoče uvajanje novih zaposlenih in nadaljnje usposabljanje obstoječih zaposlenih natančno vključiti v vsakodnevno delo.
Vlaganja v lastne človeške vire
Zunanja podjetja ponujajo zlasti zakonsko predpisana usposabljanja glede varnosti pri delu za zaposlene. Za nadaljnji razvoj podjetja pa je zelo pomembno tudi nadaljnje usposabljanje zaposlenih. Za učinkovito zniževanje stroškov je mogoče sprejeti več ukrepov:
- Usposabljanja za varnost pri delu naj izvajajo usposobljeni interni sodelavci;
- Izboljšajte kvalifikacije obstoječih zaposlenih za višja delovna mesta;
- Optimizirajte interne postopke z lastnim, dodatno usposobljenim osebjem.
Vključitev nadaljnjega usposabljanja v vsakodnevno delo
Digitalne platforme za usposabljanje je mogoče uporabljati med delovnim časom in prek večine mobilnih naprav. Na ta način je mogoče učne enote vključiti v vsakodnevno življenje in optimalno izkoristiti delovni čas. S tem lahko prihranite stroške dodatnega delovnega časa in angažiranja zunanjih strokovnjakov.
Zaključek
Pri povečevanju dobička igrata odločilno vlogo optimizacija internih procesov in zniževanje stroškov nabave. Dolgoročno se izplača tudi vlaganje v lastne zaposlene. Če zaposlene spodbujamo in jim damo priložnost, da se dalje razvijajo in izobražujejo, s tem krepimo njihovo zvestobo delodajalcu. Tako znatno znižamo stroške, ki v prevozniški panogi nastajajo zaradi velike fluktuacije zaposlenih. Dragoceno znanje in spretnosti pa s tem ostanejo v podjetju.
O gostujočem avtorju:
Andreas Rinnhofer že 20 let deluje v špedicijski panogi. Ljubitelj digitalizacije upravlja platformo za e-učenje Spedifort. Ta pomaga logističnim podjetjem bolj prilagodljivo in stroškovno učinkovito izvajati tečaje usposabljanja za njihove zaposlene. Zlasti je vesel, ker je bila njegova zamisel vključena v oddajo Galileo televizijskega programa Pro7 in ker je večkrat omenjen v člankih specializiranih medijev.