Umetna inteligenca in avtomatizacija velikim in malim podjetjem zagotavljata konkurenčne prednosti
Postopki avtomatizacije in inteligentne aplikacije v logistiki
Zaradi kompleksnega mreženja številnih partnerjev v oskrbovalni verigi je logistika idealen inkubator za sprejemanje odločitev, podprtih s podatki. Po podatkih študije, ki jo je izvedlo podjetje Roland Berger, bo naraščajoča analiza podatkov, ki poteka z aplikacijami za avtomatizacijo in inteligentnimi aplikacijami, v prihodnjih letih spremenila smer razvoja logistike. Velika logistična in Freighttech podjetja že razvijajo na podatkih temelječe rešitve, da bi izkoristila prednosti avtomatizacije in umetne inteligence. Vendar imajo lahko od tega koristi tudi manjši logistični partnerji, prevozniki in špediterji.
Avtomatizacija in umetna inteligenca v logistiki
Tovorna vozila na nemških cestah vsak tretji kilometer prevozijo prazna. Ampak, je to res potrebno? Umetna inteligenca (UI) z zbiranjem in analizo podatkov, kot so razmere v prometu in tovorne kapacitete, predstavlja edinstveno priložnost za bolj učinkovito načrtovanje jutrišnjih poti in voženj. Poti je mogoče inteligentno povezovati in načrtovati optimalne povezave, kar med drugim vodi do zmanjšanja števila praznih voženj, obenem pa povečuje izkoriščenost obstoječih virov.
Toda UI že danes omogoča veliko obsežnejšo optimizacijo. Tik preden tovornjak prispe v skladišče, lahko npr. zaposleni v skladišču pripravijo ustrezno nakladalno rampo in tako pospešijo nakladanje ali razkladanje tovornjaka, s čimer omogočijo, da je tovornjak takoj zopet pripravljen za odhod. Umetna inteligenca se že uporablja za bolj učinkovito organizacijo oskrbovalnih verig. Avtomatizacija tovrstnih delovnih procesov je eden od glavnih izzivov v logistiki. Z uporabo inteligentnih aplikacij je mogoče postopke narediti vedno bolj samostojne. To vodi do prihrankov časa in denarja ter pomeni minimalno potrebo po ročnem oz. fizičnem delu.
Primeri avtomatiziranih procesov v logistiki
Že zdaj poznamo številne primere avtomatizacije in umetne inteligence v logistiki. Pošiljatelji lahko npr. s pomočjo logističnih sistemov iščejo ustrezne prevozniške partnerje in integrirajo digitalne funkcije v oskrbovalno verigo. Sledenje v realnem času omogoča takojšnje odzive na motnje v dobavni verigi, kot so npr. prometni zastoji, nesreče ali ozka grla pri dostavah. Na področju zadnjega dela poti (»last mile«) se že izvajajo obsežni preskusi, npr. z dostavnimi brezpilotniki, avtonomnimi vozili ali uporabo 3D-natisnjenih izdelkov za individualna ali nujna naročila. Zlasti za končne uporabnike bi se lahko te inovacije izkazale kot rešitve, ki so hitrejše in manj odvisne od prometa.
Avtomatizacija se vse pogosteje uporablja tudi v skladiščih: Med tovrstne rešitve sodijo tako statični kot mobilni sistemi. Roboti in avtonomna vozila se na primer skupaj uporabljajo za razvrščanje blaga, njegovo izbiro in dostavo na destinacijo – ne glede na to, ali je skladišče optimizirano za dostavo ali prevzem v skladišču samem. Prednosti so očitne: Na eni strani so procesi poenostavljeni in bolj učinkoviti, kar pomeni prihranek časa in s tem denarja. Avtomatizacija takšnih procesov tudi pomeni, da ljudem ni več treba opravljati nevarnega ali nezdravega dela, kot je npr. dvigovanje težkih bremen. Poleg tega je poenostavljena splošna skladnost z različnimi predpisi. Sem sodi vse od predpisov delovnega prava do kompleksnega rokovanja s posebnim tovorom.
Avtomatizacija prinaša koristi tudi za voznike v obliki avtomatizirane dokumentacije, digitalnih pogodb in sistemske izbire primernega zavarovanja za tovor, s čimer lahko prihranijo dragoceni čas in preprečijo napake.
UI in avtomatizacija za velike in male logistične partnerje
V nedavni študiji, ki jo je izvedlo svetovalno podjetje PricewaterhouseCooper je več kot 1600 vod iz 33 držav dejalo, da je povečanje učinkovitosti oskrbovalne verige najpomembnejša naloga v prihodnosti. Toda kako lahko prevozniki tovrstno povečanje učinkovitosti dosežejo z avtomatizacijo in umetno inteligenco? Preden bodo lahko vozniki npr. uporabljali avtopilota, kot v letalih, bo minilo še veliko let. Spremenljive razmere v prometu, nepredvidljive vremenske razmere in vedno večje število osebnih vozil v prometu predstavljajo zapletene izzive za cestni prevoz blaga, ki zahtevajo posebne rešitve. To pa ne pomeni, da se morajo prevozniki v celoti odreči tehnološkemu razvoju. Danes potrebujejo tudi mala in srednje velika podjetja digitalno oskrbo, da si tako zagotovijo lastno konkurenčnost. Kajti, v oskrbovalni verigi bi se morali in se lahko podatki in informacije izmenjujejo na pameten, varen in enostaven način.
S sistemom pametne logistike podjetja TIMOCOM in vmesniki Sledenje, Naročila prevozov ter Borza tovora lahko mali in veliki logistični partnerji svoje interne sisteme povežejo z aplikacijami. Katere so prednosti teh vmesnikov? Naročila je mogoče samodejno sprejeti in deliti z drugimi v oskrbovalni verigi. Digitalno pridobivanje in prenos zahtevanih informacij vodita k neopaznemu medsebojnemu povezovanju postopkov. Na ta način se je mogoče izogniti praznim vožnjam, bolj učinkovito izkoriščati tovorne kapacitete ter slediti dostavam v realnem času. Zamudno ročno beleženje podatkov ni več potrebno, preprečene pa so tudi medijske motnje in jezikovne prepreke. S tem so odstranjeni morebitni viri napak ter poenostavljeni kompleksni postopki.
Več varnosti, boljše načrtovanje in večja produktivnost
Uporaba umetne inteligence in avtomatizacije v logistiki povečuje varnost, izboljšuje načrtovanje in veča produktivnost. V nobenem primeru ni cilj razvoja Freighttecha narediti prevoznike v oskrbovalni verigi zastarele. Prav nasprotno: Sodeč po statističnih podatkih združenja za tovorni promet, logistiko in odstranjevanje trenutno primanjkuje okoli 60.000 voznikov tovornjakov, sindikat verdi pa to število ocenjuje na več kot 90.000 voznikov. Vse večja odvisnost naše družbe od mednarodnih oskrbovalnih verig in pričakovanje, da bodo oskrbovalne verige transparentne in učinkovite na eni strani kažejo pomen in trajnostnost panoge, na drugi pa pomembnost odločitev na podlagi podatkov za zagotavljanje postopkov, ki potekajo brez težav in na način, s katerim prihranimo čim več virov. UI in avtomatizacija bi morali zato digitalno podpirati zaposlene tako, da se lahko slednji osredotočijo na pomembne naloge in minimizirajo lastno tveganje glede zamud, nevarnega blaga ali medkulturnih ovir, kot so tuji jeziki ali stalne spremembe zakonov. Naš cilj je malim in srednje veliki podjetjem omogočiti ravno to.
Izvedite, kako lahko naredite svoje logistične procese pametne in varne: